Schneider
Electric recrute 3 Profils (Utilities Segment Director – Sales
Representative – Stagiaire RH)
Utilities
Segment Director
Mission
& Purpose
•Lead the
segment business regionally
•Partner
with segment president and zone leadership around segment growth opportunities
•Drive
regional business performance – Deliver on profitable growth targets
•Be part of
the zone leadership team building strong relationship and collaboration
•Build and
promote the segment growth strategy & mobilize the stakeholders
•Lead the
segment community: KAMs, Country V1s, key V2s, Solution Architects
Deliverables
and Responsibilities
•Boost
C-level engagement, demonstrate credibility & maximize share of wallet
•Bring
specific segment thought leadership & highlight growth opportunities
•Take part
in local segment associations and promote our value propositions
•Coordinate
key projects (in particular cross BU and/or cross Zones projects)
•Engage and
mobilize key internal stakeholders
•Identify
targeted accounts and secure stable and competent resources (via handshake
process)
•Implement
account plans and tactical plans for strategic and targeted accounts
•Identify
and develop the key channels to market across the complete segment
•Build the
event/communication cadence to coordinate within the Business Units,
Countries and Segments
•Lead
regional KAMs and country V1s: visit customers with them,
•Develop
Segment Regional talent – Lead and manage the people, growing
talents to ensure we have right level of competencies and expertise to meet
business ambitions.
•Be the
ambassador of the segment value proposition, promoting and developing local
capabilities
Profil:
•Successful
management experience in Segment Sales
•Excellent
written and oral communication skills, and superior analytical skills
•Strong
people management capabilities
•Accustomed
to fast-changing, complex and ambiguous matrixed environment
•Structured,
organized individual who is capable of successfully handling multiple tasks
•Capability
to build trust and influence across a complex matrix environment
•Business
Developer – Proven track record segment sales
•Segment
Expert – At least five years or more of segment sales management
•Team Player
– Passionate and dynamic professional with the energy and ability to obtain
alignment and work effectively across teams and functions
•Team
Builder – Good People management experience with a coaching and collaborative
team-oriented leadership style
•Role Model
– Demonstrates strong personal leadership in line with Schneider Electric
values : Passion, Openness, Straightforward, Effective and Challenging
FS Sales
Representative
Principales
responsabilités:
- Contribuer à la réalisation du
chiffre d’affaires de Schneider Electric Maroc, en développant et en
pérennisant un portefeuille de clients et en animant un réseau de clients
finaux, prescripteurs et installateurs, en promouvant l’offre services et
applications en accord avec la politique commerciale.
- Assurer le support qualitatif
requis pour le développement des Projets client maintenance, rénovation
pièce de rechange et consulting en Mix d’offres Infrastructures
Energie / Eco Business / Building / IT / Industry, au Maroc
- Animer le Réseau de vente, afin
d’atteindre les objectifs de performances commerciales, opérationnelles et
de service client ciblés.
- Garantir le suivi des actions
commerciales ; influence sur les cahiers de charges et sécurisation des
affaires ;
- Répondre efficacement aux
sollicitations des BE et canaux de vente impliquée dans les projets
suivis (offre, budget, délai…)
- Orienter le plus en amont
les affaires.
- Support commercial dans le
cadre des projets
- Prospecter et fidéliser
les clients services
- Contribuer au
développement de l’efficacité commerciale et marketing par la remontée des
besoins des clients finaux : offre (évolutions souhaitées), problèmes de
qualité, concurrence, …
- Construire en étroite
Collaboration avec ses partenaires Internes, externes et son management
direct, le plan d’action commercial ;
- Assurer un reporting
fiable Services liées à ses activités de référence au travers des systèmes
d’information de l’entreprise mis à sa disposition ;
Profil
recherché :
- 6 ans d’expérience – 8 ans
d’expérience professionnelle
- Maîtrise des outils : MS
Office, SAP, BFO et outils de chiffrage idéalement
Compétences
Techniques, Managériales & Comportementales :
-Maîtrise de
l’offre produits/services Schneider (et son évolution) et connaissance du marché.
-Connaissances
économiques, financières et juridique
-Savoir-faire
commercial (négociation, promotion de l’offre, prescription)
-Savoir
s’organiser pour avoir une forte présence en clientèle
-Savoir
coopérer avec les partenaires, les intermédiaires et les différents acteurs du
marché
HR
Internship – Stagiaire RH
Nous
recherchons un stagiaire RH.
- Profil : Etudiant en école de
commerce / Ecole d’ingénieur
- Disponibilité : Immédiate
- Durée du stage : à partir de 3
mois – 6 mois/ PFE
- Emplacement : Siège de
SEM
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