OFFRES EMPLOI  AU MAROC

شركة ألسطوم توظيف عدة مناصب مهمة بعدة مدن




Alstom recrute de Nouveaux Profils sur plusieurs villes


Finance Manager

Closing
-Supervision de la clôture mensuelle des comptes, et veiller au respect des délai de reporting
-Analyse des comptes GL et check des imputations analytiques
-Analyse Actuals: P&L, Cash, Cost Base
-Préparation et présentation des résultats Mensuels au site MD
-Piloter le Reporting groupe sur SAP BOFC (Terranga)
-Support aux CAC
Accounting
-Assurer la coordination avec le Shared Services en matière de traitement de la comptabilité Fournisseurs/comptabilité Clients, et opération de Clôture (comptabilisation Paie, OD..)
-Garantir le respect de l’ensemble des délais par rapport aux déclarations fiscales (TVA, IS,..)
-Garantir la qualité de l’information remontée vers l’administration fiscale
-Gérer la relation avec les banques locales
Budget
-Préparation 3 Years Plan
-Préparation Last Estimate & Budget
-Préparation du F-1
-Intégration dans SAP BOFC (Terranga)
Industrial Controlling
-Mise en place de Tableau de Bord et KPI industriels au niveau du site
-Mise en place des revues d’affaires avec les projects Managers site
-Veiller à la fiabilité des états de stocks (Entrées, Sorties, Consommation Matières…)
-Suivi des taux Horaires
-Piloter le Credit Committee avec le controlling Manager
Management
-Faire monter en compétence une équipe Controlling de 2 contrôleurs de gestion et une équipe comptable de 2 collaborateurs
-Assurer la cohésion au sein de l’équipe
-Business partner privilégié des directions opérationnelles
-Interlocuteur groupe sur tous les aspects financiers relatifs au site
Compliance
-Veiller à l’application des procédures internes: IFRS15, E&C etc…
-Etablissement et mise à jour des procédures Finance, contrôle interne
IT
Suivre le traitement des anomalies/évolutions SAP modules FI/CO




Chef de Chantier

Location: Tanger, Morocco

Mission:
  • Organiser l’activité quotidienne des équipes selon disponibilité des rames en respectant les règles EHS de l’entreprise
  • Respecter le planning des opérations en relation avec la programmation préparée hebdomadairement avec le client et/ou lors de la situ matinale
  • Assurer la disponibilité des trains pour le service commercial
  • Manager les équipes (cycle PMC, SR, formation….)
  • Planifier la présence du personnel en fonction des besoins
  • Contribuer à l’image d’Alstom auprès du client
  • Assurer la mise en rame de l’élément 1201, sa réception avec le client conformément au planning Projet ainsi que la phase de garantie.



Logistics Coordinator

Mission
Responsibilities / Tasks
-Manage the Material Provisions & Expeditors and ensure that all stores activities conform to current legislation, safety and quality procedures
-Ensure appropriate quantities of materials are held in stores, whilst improving the availability of trains
-Assist the global supply chain queries relating to materials, purchasing activities and
suppliers
-Liaise with the Procurement in the management of consumable parts and services provision contracts
-Manage the expediting & return repairable parts Define and implement KPIs to review Logistics performance
-Set up & monitor recovery plan for underperforming activities
Communicates with Fleet Manager and Operational managers
-Monitor non conformities with the SQA project
-Prepare in advance overhaul’s kits for preventive visits ( … , GVG2,ATP1,ATP5,…) and for immobilized locomotives
Import / Export Procedures:
-Co-ordinate shipment status with suppliers & sites, organise, compile documents required for imports/exports. Follow up for timely clearance of materials from customs.
-Follow up the temporary importation with custom.
Custom clearance:
Ascertain with the forwarder applicable duties; coordinate with customs/port/air-port for processing bill of entry/warehouse goods and freight forwarders/steamer/ container agents in order to ensure timely clearance of material.
Transportation:
Organise, arrange material transportation from Vendors /air-port/port/warehouse/local vendors to destination and follow-up transportation status in order to ensure timely and safe delivery of material.

Educational Requirements
Degree in Supply Chain/Logistics/Engineering subjects or Professional level qualifications in the supply chain/logistics areas
Behavioral Skills / Competencies
-Operational effectiveness: execute and delivers – Identifies the critical task & resources
necessary to achieve the desired objectives, takes action to ensure execution, delivery and
followup
-Winning & influencing: changes the opinion of others such as customers, colleagues,
subordinates. Approach discussions/negotiations with the objective of achieving a winwin outcome. Ability to communicate to different levels
-Risk management: provides early warnings as soon as unforeseen problems arise, to ensure timely corrective action can be taken
-Teamwork & Accountability: Delegates, provides encouragement and support to people in accepting responsibility with accountability
-Communicating with transparency: delivers clear messages



Share:

انضموا إلى مجموعتنا